Klantenservice
Verzendmogelijkheden
- Bezorging
Bestellingen die op werkdagen voor 17.00 uur zijn geplaatst, worden dezelfde dag verwerkt en verzonden. Over het algemeen wordt je bestelling dan de volgende dag bezorgd.
Verzendmethode
Indien het gewicht en volume (moet door brievenbus passen) van het product het toelaat, wordt je bestelling als brievenbuspost afgehandeld.
Bestellingen met een gewicht tussen de 250 gram en 2 kilogram worden als PostNL brievenbuspakje verzonden. Bestellingen boven de 2 kg of met afmetingen die brievenbuspost uitsluiten worden verzonden als PostNL pakket. PostNL (brievenbus)pakketten worden altijd verstuurd met track & trace. De track & trace code wordt per email aan je verstuurd zodra het pakket bij PostNL voor verzending wordt aangemeld.
Verzending naar het buitenland is altijd met pakketpost en track & trace.
Kosten
De in de webshop vermeldde productprijzen zijn exclusief verzendkosten. Je betaalt de werkelijke verzendkosten.
De verzendkosten zijn afhankelijk van gewicht en volume van de producten en de gekozen verzendmethode (keuze uit PostNL of afhalen). Bij de keuze voor afhalen (bij Aidulac in Delft) worden geen verzendkosten in rekening gebracht. De verzendkosten worden tijdens het afrekenen toegevoegd.
Vragen
Als je vragen hebt, bijvoorbeeld over bezorging in andere landen dan Nederland, België en Duitsland, dan kun je altijd contact opnemen met Aidulac. Bestellen
- Bij het bestellen van een product of dienst in de webshop doorloop je een aantal stappen.
Kies product(en)
Je start met kiezen en aan je winkelwagen toevoegen van producten. Rechts bovenaan de pagina wordt de winkelwagen weergegeven met hierbij het aantal producten en de waarde van je winkelwagen. Als je een vergissing hebt gemaakt kun je naar deze winkelwagen gaan en het betreffende product opnieuw selecteren of het uit je winkelwagen verwijderen. Zodra je al de gewenste producten in de juiste uitvoering en aantallen in je winkelwagen hebt geplaatst klik je voor het bestellen op de knop "naar winkelwagen".
Bestellen
In de winkelwagen voer je eerst je (adres)gegevens in. Indien je de producten naar een ander adres dan je bij je gegevens hebt ingevuld wilt laten versturen vermeld dit dan als alternatief verzendadres. Controleer vervolgens of de vermeldde producten, uitvoering en aantallen correct zijn. Voer daarna, als je erover beschikt, je kortingscode in. Dan kies je de gewenste verzendmethode (zie verzenden en verzendkosten) en vervolgens de betaalmethode van jouw keuze (zie betaalmethoden). Om te kunnen bestellen dien je te bevestigen dat je de algemene voorwaarden accepteert. Je hebt nu alles ingevuld om te kunnen bestellen, klik op de "naar bestellen" knop.
Controle en bevestigen
Je krijgt nu ter controle en bevestiging je hele bestelling met eventuele korting, verzendmethode en betaalmethode te zien. Als alles klopt klik je op de "bestellen" knop waarmee je jouw aankoop officieel bevestigd (en jezelf verplicht tot betalen).
Betalen en factuur
Je wordt vervolgens doorgeleid naar de betaalmethode of krijgt een samenvatting van de stappen die je moet nemen om te betalen. Je krijgt van Aidulac een email met de bevestiging van je bestelling en afhankelijk van de betaalmethode ook een bevestiging van je betaling. Als de betaling door Aidulac is ontvangen krijg je een email zodra je bestelling wordt verzonden, de factuur ontvang je als bijlage van deze email.
Verzendbevestiging
Bij verzending als PostNL pakket ontvang je ook een email met de Track&Trace code voor het volgen van je pakket zodra je bestelling bij PostNL voor bezorgen wordt aangemeld. Retourneren
- Voorwaarden
Voor de meeste artikelen geldt een bedenktijd van 14 dagen na ontvangst van het artikel. Binnen deze bedenktijd kun je zonder opgaaf van reden van je aankoop afzien. Als je van je aankoop afziet dan moet je Aidulac daarvan op duidelijke wijze op de hoogte stellen.
Het artikel moet vervolgens (zoveel mogelijk) onbeschadigd, in originele staat en indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking en binnen 14 dagen na melden afzien van aankoop aan Aidulac worden teruggestuurd. De kosten voor het retour Aidulac sturen van artikelen zijn voor jouw rekening.
Beperking retourneren
Borstkolven, drink- en bewaarflesjes, bewaarzakjes, spenen, verbandmiddelen kunnen in verband met hygiëne niet worden geretourneerd tenzij de sealing of steriele (binnen)verpakking ongeopend is.
Deze producten kunnen door de doorzichtige sealing heen of door middel van een proefpakket worden beoordeeld op eigenschappen en werking. Als je vragen hebt over welke specifieke (onderdelen van) artikelen dit betreft kun je contact met ons opnemen.
Werkwijze retourneren
Als je artikelen wilt retourneren neem dan eerst contact met Aidulac op. Het formulier voor herroeping kun je hier downloaden, na afdrukken kun je het invullen en meesturen.
De kosten voor het retour sturen van artikelen zijn voor jouw eigen rekening en risico. Bij retourneren van een pakket kun je (binnen Nederland) gebruik maken van de Aidulac retourservice, je betaalt dan het goedkopere Aidulac pakkettarief. Als je van deze service gebruik maakt ontvang je per email een retourlabel wat je op het pakket aanbrengt. Het pakket kun je vervolgens voor verzending afgeven op het PostNL agentschap van jouw keuze. Aidulac brengt de kosten van de retourservice in mindering op het terug te betalen bedrag.
Zorg ervoor dat de artikelen goed verpakt worden teruggestuurd, gebruik bij voorkeur het materiaal waarmee Aidulac het naar jou heeft gestuurd. Vermeld op je retourzending duidelijk het oorsponkelijke Aidulac ordernummer (als je gebruik maakt van de retourservice staat dit op het verstrekte retourlabel). Aidulac is niet aansprakelijk voor het beschadigen of zoekraken van retour gezonden artikelen. Vraag daarom bij het postagentschap altijd om een traceercode en bewaar deze goed.
Terugbetaling
Aidulac betaalt zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen, na ontvangst en controle van retour gezonden artikelen het aankoopbedrag terug. Schade aan geretourneerde artikelen en eventueel gebruik van de retourservice wordt in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag.Veilig betalen
- Veilig betalen
Je kunt bij Aidulac betalen op de manier die jij prettig vindt. Online met iDeal, Mr Cash/Bancontact, Maestro- of creditcard, Minitix, vooruitbetalen, achteraf betalen of (bij afhalen) PIN en contant. De methoden zijn hieronder, met een korte uitleg hoe te gebruiken, verder beschreven.
Keuze betaalmethode
De betaalmethode kies je heel gemakkelijk tijdens het bestellen. Voer in de winkelwagen eerst je naam en adresgegevens in. Daarna kies je in de winkelwagen de gewenste betaalmethode.
Online betalen
Online betalingen handelt Aidulac af via MultiSafepay, één gemakkelijke en veilige omgeving waarin je onze betalingsmethoden krijgt aangeboden. Aidulac krijgt direct een bericht nadat betaling heeft plaats gevonden, wat een veilige, geautomatiseerde en vlotte afhandeling van je bestelling mogelijk maakt.
De beschikbare betalingsmethoden zijn:
- iDeal. Betalen met iDeal is snel, veilig en betrouwbaar. Je betaalt in de vertrouwde veilige omgeving van je eigen bank
- Visa. Visa is een veel gebruikte creditcard. Deze kun je nu extra veilig gebruiken door de 3D secure beveiliging (Verified by Visa)
- Mastercard. Mastercard is een bekende creditcard. Deze kun je nu extra veilig door de 3D secure beveiliging (MasterCard SecureCode)
- Mister Cash / Bancontact. Je betaalt gemakkelijk, veilig en snel met je eigen bank met Mister Cash / Bancontact
- Maestro. Maestro wordt als alternatief voor de creditcard steeds vaker gebruikt, onder meer in België, Duitsland en Engeland. Betalen met Maestro is extra veilig door de 3D secure beveiliging (Maestro SecureCode)
- Nadat je alle benodigde gegevens in de winkelwagen hebt ingevoerd en de bestelling hebt bevestigd wordt je naar de MultiSafepay betaalomgeving geleid. Daar maak je de keuze voor de gewenste online betaalmethode. Je krijgt na de handelingen bij MultiSafepay duidelijk de bevestiging van de status van je betaling. Bij een geslaagde betaling ontvang je ook van Aidulac per email een bevestiging. Vervolgens word je teruggeleid naar de Aidulac website. Je kunt Aidulac verder bezoeken of (het venster van) je webbrowser sluiten.
Vooruitbetalen
Bij de keuze voor 'vooruitbetalen', dien je het bedrag zelf naar de bankrekening van Aidulac overmaken. Vergeet niet om duidelijk het ordernummer van je bestelling bij je overschrijving te vermelden. Aidulac controleert een aantal maal per dag of het bedrag is bijgeschreven. Zodra Aidulac je betaling heeft ontvangen, wordt je bestelling afgehandeld. - Kies voor vooruitbetalen in het scherm bij de betaalmethodes.
Nadat je alle benodigde gegevens in de winkelwagen hebt ingevoerd en de bestelling hebt bevestigd krijg je als hulpmiddel voor je betaling een scherm met daarin de Aidulac bankrekening gegevens, je ordernummer en het over te maken bedrag.
Achteraf betalen- Bij de optie Afterpay doe je de betaling achteraf via Afterpay en met iDEAL, nadat je de bestelling thuis hebt kunnen bekijken en eventueel proberen. Als je blij bent met je bestelling, betaal je achteraf.
Contant of pinnen
Als je producten komt afhalen bij Aidulac in Delft kun je pinnen of contact betalen. Pinnen heeft ook voor kleine bedragen de voorkeur. Wisselgeld is zeer beperkt beschikbaar dus betaal gepast. Bij afhalen kun je uiteraard ook vooraf betalen met iDeal of door zelf geld over te maken (vooruitbetalen).
Nadat je alle benodigde gegevens in de winkelwagen hebt ingevoerd en de bestelling hebt bevestigd krijg je als hulpmiddel voor je betaling een scherm met daarin de Aidulac bankrekening gegevens, je ordernummer en het bij afhalen te betalen bedrag.- Klachten
Het is natuurlijk vervelend als je een klacht hebt over onze producten en of dienstverlening. Wij willen je graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. Je kunt mailen naar: info@aidulac.nl
Onze medewerkers van de afdeling klachten zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Na ontvangst van je klacht ontvang je van ons een bevestiging.
Wij zullen je klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij je hiervan op de hoogte stellen.
Mocht je dit niet op prijs stellen, dan kun je ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.